Gece yeme hastalığı / Gece yeme hastalığı hakkında

Konusu 'Ruh Sağlığı' forumundadır ve Duru tarafından 2 Ağustos 2009 başlatılmıştır.

  1. Duru

    Duru Administrator

    Gece yeme hastalığı
    Strese bağlı gece yeme hastalığı

    kterize olan "gece yeme hastalığı"; aşırı strese karşı vücudun verdiği yanıt sonucu oluşur.
    Araştırmalar göstermiştir ki gece oburlarındaki hormon salınımı[​IMG] normal yemek yiyen insanlara göre (streslerinden dolayı) daha değişiktir. Özellikle bayan hastalar üzerinde yapılan araştırmalara göre; bu kişilerdeki stres hormonu salınımı normal kişilerden daha fazladır.
    Bu kişiler tüm gün yediklerinin yarısından fazlasını akşam sekizden sonra yer ve gece en az bir kere yemek yemek için uyanır. ACTH (kortikotropin salgılatıcı hormon) vücudumuzun strese karşı bir yanıtı olarak salınan bir hormondur ve diğer stres hormonlarının salınımlarını tetikler. Gün boyunca çok yoğun bir şekilde stresliyseniz[​IMG] stres bitince tepki gösterecek haliniz kalmaz. Çünki stres için artık salgılanacak hormonunuz kalmamış olur. Fakat gün içinde zaman zaman sıkıntılar yaşanıyorsa[​IMG] stres unsuru kalktığı anda (eve gidip dinlenmeye başlayınca) vücut buna yanıt vermeye başlar. Aslında bu olay[​IMG] Kortizol hormonunun salındığı böbrek üstü bezleri ile yeme merkezimizin bulunduğu hipotalamus arasındaki ilişkinin kontrolden çıkmasından dolayı meydana gelir. Bundan dolayıdır ki gece oburları[​IMG] gecenin bir yarısında uyanıp gece boyunca yerler.

    Bu bulgular ışığında araştırmacılar biyolojik saati normale döndürecek bir tedavi şekli bulmak için uğraşmaktadır.
    Gece yeme hastalığı olan bireyler yatağa yatmadan önce "ne kadar ve ne yediklerini" mutlaka akıllarından geçirmelidirler. Gece yeme riskini en aza indirmek için[​IMG] bu kişilere yatmadan yarım saat önce önce karbonhidrattan zengin besinler yemeleri[​IMG] (doktorun önerisine göre) uyku hapı[​IMG] antidepresan veya melatonin içeren ilaç içmeleri önerilmektedir.

    Norveç Tromso Üniversitesi öğretim üyesi Dr Grethe S. Birketvedt ve ekibi


Sayfayı Paylaş