İşsizlik Maaşı Nasıl Alınır? İşsizlik Maaşı Başvurusu -İşsizlik Ödeneği Nasıl Alınır?

Konusu 'Dünyadan Haberler' forumundadır ve Duru tarafından 4 Mayıs 2010 başlatılmıştır.

  1. Duru

    Duru Administrator

    İşsizlik Maaşı Başvurusu
    İşsizlik Ödeneği Nasıl Alınır?

    Hizmet akdinin feshinden önceki 120 günü sürekli olmak üzere, son üç yıl içinde en az 600 gün süre ile prim ödemiş olup da kendi istek ve kusurları dışında işsiz kalanlardan; Hizmet akitleri, ihbar önellerine uygun olarak işveren tarafından feshedilenler, İş kanunu M.18 Hizmet akitleri, sağlık sebepleri, işverenin kanunda belirtilen ahlak ve iyi niyet kurallarına uymayan davranışları ve işçinin çalıştığı işyerinde bir haftadan fazla süre ile işin durmasını gerektirecek zorlayıcı sebepler nedeniyle bizzat kendileri tarafından feshedilen sigortalı işçiler İş kanunu M.24/1-2-3 Sağlık sebepleri veya işyerinde işçiyi bir haftadan fazla süre ile çalışmaktan alıkoyan bir zorlayıcı sebebin ortaya çıkması halinde işveren tarafından hizmet akdi feshedilenler, İş Kanunu 25/1-3 Belirli süreli hizmet akdi ile çalışmakta olup da sürenin bitiminde işsiz kalanlar, İşyerinin el değiştirmesi veya başkasına geçmesi, kapanması veya kapatılması, işin veya işyerinin niteliğinin değişmesi nedenleriyle işten çıkarılmış olanlar, Özelleştirme nedeniyle hizmet akdi sona erenler, Askerden Dönüp askerden önceki son 3 yıl içinde son 120 günü kesintisiz işsizlik primi ödemiş olanlar;

    İşsizlik ödeneğine hak kazananların, bu ödenekten faydalanmak üzere İşten Ayrılma Bildirgesi ile birlikte hizmet akdinin feshedildiği tarihi izleyen günden itibaren 30 gün içinde, İŞKUR’un en yakın ünitesine başvurmaları gerekmektedir.

Sayfayı Paylaş